יום ירושלים חל בקרוב. אנו זוכרים את הלוחמים אשר שיחררו את העיר ביוני 67, חיילים ומפקדים אשר התיצבו לשרת את העם בישראל ואת ריבונות המדינה וביטחונה, לאחר שהותקפה. חלקם שילמו בחייהם, בנפשם או בגופם, ללא שנשאלו על אמונתם או מוצאם. הניצחון הושג בזכותם !!

ביום זה, חשוב שנחגוג ונשדר תקווה של פיוס ושלום, לחיים משותפים והוגנים יחד עם מאות אלפי תושבי העיר, יהודים וערבים, מוסלמים נוצרים, ויהודים.

אנחנו שולטים בעיר על כל חלקיה 56 שנים ואין צורך להוכיח זאת. בתוקף כך חלה עלינו האחריות על שלומם ורווחת כל תושביה. שקט ויציבות בירושלים הוא אינטרס ברור של מדינת ישראל ואזרחיה כולם וכל מי שמתלהם ומתסיס כנגד קבוצות אחרות בעיר, לכאורה כדי להדגיש את שליטתנו בה, מחבל במרקם החיים ובביטחון בה.

אויבינו מנסים בכל דרך ליצר מתיחות ביטחונית, דתית, לאומית, חברתית ובינ”ל בירושלים, כזו שתקרין לעולם כולו. עלינו למנוע זאת ולהוכיח שישראל יודעת לחגוג ולקיים חיים בצוותא ובהתדברות, לתועלת כולם. יהיה בכך גם מסר למיליארדי האנשים ברחבי תבל הרואים בירושלים מקור השראה ודאגה.

לאור העובדה שעתיד להתקיים מצעד דגלים מיותר ביום זה בירושלים אנו קוראים לממשלה, לעירייה ולמשטרת ישראל, לעצור את הקיצונים הלאומנים מלהפוך אותו לפיגוע בתושבי העיר ובכולנו. בואו נעלה אנו ביום זה לעיר, להראות את הפנים היפות של מדינת ישראל.

בברכה,
אלוף (מיל) מתן וילנאי
יו”ר התנועה

YD2023